Bordeaux angora cardigan

angora, bordeaux, cardigan, handmade, diy, dress, lolita, Japan, Tamaris, Mohito, gold, bracelet, wristwatch, black, white

In my today´s outfit post I am wearing my favourite dress I made, they are loosely inspired by Rennaisance and Victorian features. I am wearing them with a petticoat to give them some extra volume. I paired them with my black leather T-strap shoes form Tamaris. The bordeaux angora cardigan used to be my mother´s, I like how thin it is, but really warm at the same time. The bracelet with three hearts is from Freetown Christiania in Copenhagen. The black-white-golden trinket is from Mohito and the golden bracelet and white watch were a gift from a friend of mine and from my parents.
This white wristwatch was actually given to me in my first year of school, I think they still fit my style, although my style went through some major changes, and the watch still looks pretty good (there are not many scratches on them etc.). To be honest, I am not used to wear watch regularly, I consider them quite restricting, I become stressed out because of the time although I have no reason to be stressed out. So I usually wear wristwatch when attending something important and I really need to know the exact time without looking at my phone.

V mém dnešním outfitovém příspěvku mám na sobě své oblíbené šaty, které jsem si ušila a které jsou lehce inspirovány některými renesančními a viktoriánskými prvky. Pod nimi nosím spodničku, která jim dodává objem navíc. K šatům jsem si obula černé kožené lodičky z Tamaris. Bordový angorský svetr býval mé mamky, líbí se mi jak je tenký, ale zároveň pořádně zahřeje. Náramek se třemi srdíčky je ze svobodného města Christiania v Kodani. Černo-bílo-zlatý přívěsek je z Mohito a zlatý náramek a bílé hodinky jsem dostala od mé kamarádky a od mých rodičů.
Tyhle bílé náramkové hodinky jsem vlastně dostala, když jsem šla do první třídy, myslím, že se stále hodí k mému stylu, i když můj styl prošel razantními změnami, ale tyhle hodinky vypadají stále dobře (ani na nich není moc škrábanců apod.). Abych byla upřímná, nejsem zvyklá nosit hodinky pravidelně, mám pocit, že mě jaksi omezují, najednou začnu být vystresovaná, že nestíhám, ačkoliv to není pravda. Hodinky proto nosím jen při příležitostech, které jsou pro mě z nějakého důvodu důležité a já musím znát přesný čas aniž bych musela někde lovit mobil.

angoar, bordeaux, cardigan, handmade, diy, dress, lolita, Japan, Tamaris, Mohito, gold, bracelet, wristwatch, black, white

angora, bordeaux, cardigan, handmade, diy, dress, lolita, Japan, Tamaris, Mohito, gold, bracelet, wristwatch, black, white

Comments

Post a Comment

Thank you for your input, I will get back to you as soon as possible! :3