Monochromatic outfit

ootd, outfit, grey, black, lolita, vintage, retro, handmade, velvet, Deichmann, autumn

Photo by Y

My today´s outfit is monochromatic, the grey colour is quite dominant in it. I am wearing my black velvet jacket I thrifted (seriously this is my best find in a secondhand so far, it is very versatile and I was able to use it in my Victorian inspired costume recently). I am wearing grey-white checkered dress I made years ago, under the influence of the Japanese Lolita fashion, I suspect they were a bit longer, did I grow higher from that time, or did it shrink? I don´t know. I paired these with soft grey tights and my new grey Deichmann shoes with a T strap. I really have a soft spot for shoes with the T strap. When I saw these in the shop I had to try them and then I had to buy them :D. I must say that they are comfortable. I did not see this brand called Ariane in Deichmann before, so I hope it is a quality one. The one drawback is that they would do wrong in a rainy weather (and guess what weather is right now). I hope you enjoyed my outfit post and don´t forget to support me and my blog in the Czech and Slowak Blogger of the Year 2014, you have time until the 19th of October.

Můj dnešní outfit je v monochromatických barvách, obzvláště šedá je v něm dominantní. Mám na sobě černé sametové sáčko ze secondhandu (prozatím jde fakt o nejlepší secondhandový objev, protože ho lze použít ke všemu, nedávno jsem si ho mohla vzít i k viktoriánskému kostýmu) . Mám na sobě šedo-bílé kostkované šaty, které jsem si ušila před léty inspirovaná japonskou Lolita módou, mám podezření, že bývaly delší, to jsem vyrostla, nebo se srazily? Fakt netuším. Doplnila jsem je šedými punčocháči a novými šedými botičkami z Deichmanna s páskem do písmene T. Pro boty s Tčkovým páskem mám opravdu slabost. Když jsem je v obchodě viděla, musela jsem si je zkusit a pak jsem si je musela koupit :D. Taky musím říct, že jsou pohodlné. Značky Ariane jsem si v Deichmannovi dříve nevšimla, tak doufám, že je kvalitní. Nevýhodou těchto botek je, že nejsou do deště (a hádejte jaké je zrovna počasí). Doufám, že se Vám můj outfitový příspěvek líbil a nezapomeňte mě podpořit v Blogerce roku 2014, máte čas do 19. 10.

ootd, outfit, hair, hair ornaments, velvet, black, grey
 Photo by Y
 
deichmann, shoes, pumps, heels, T strap
 Photo by Y
 
chestnut, nature, ootd, outfit, autumn


Comments

  1. Hi Georgiana! For me ita a really adorable and elegant look. I like especially your beautiful jacket and your original shoes! I have a new “pin coat outfit” on my blog. Do you want to tell me what do you think? Kisses from Italy,
    Eni

    http://eniwherefashion.blogspot.it/
    https://www.facebook.com/eniwherefashion

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you for your input, I will get back to you as soon as possible! :3