Lazy days: colourblocking

colourblocking, yellow, black, lazy day, accessory, bow, ring, jar, pendant, necklace
 colourblocking, yellow, black, lazy day, accessory, bow, ring, jar, pendant, necklace

I had so many lazy days that I decided to give you some tip on how to dress nicely even though you are not in mood to really think about your outfit. My favourite technique is colourblocking - just wear two vibrant colours. I like to dress in one colour and then add a contrasting accessory etc., on the pictures you can see I chose to wear black colour and on the top of it I added mustard yellow cardigan. I think it created quite nice contrast. I chose to match my accessories with the cardigan, therefore the golden jar pendant and the bow ring. (A pro tip: If you really don´t have time for it, don´t paint your nails, the enamel will look like a mess when chipped.)
 
V poslední době jsem měla tolik lenivých dnů, že jsem si řekla, že vám dám tip na to, jak se obléknout pěkně, i když vůbec nemáte náladu na to řešit, co si vezmete na sobe. Mou oblíbenou technikou je v těchto okamžicích colourblocking - prostě se obléknete do dvou výrazných barev. Já se ráda obléknu jen do jedné barvy, ke které pak přidám v podobě nějakého "doplňku" další barvu. Na obrázcích můžete vidět, že jsem se oblékla do černé a k ní jsem si vybrala hořčicově žlutý svetr. Myslím si, že se mi podařilo vytvořit pěkný kontrast. Doplňky jsem sladila se svetrem, proto tedy zlatý přívěsek džbánku a prstýnek s mašlí. (Tip od profíka: pokud na to opravdu nemáte čas, nelakujte si nehty, lak bude vypadat ošklivě až se vám oprýská.)
 

Comments