Summer girl through Instagram´s eye

The trending hashtag and aesthetic for this summer was #summergirl, so why not ride it? ;)

Hashtagem a estetikou letošního léta byla #summergirl, tak proč se nesvézt? ;)


I think my best decision of the season (and probably in a long time) was me buying a hammock and spending the warmest days hanging near a pond in a forest, reading books and magazines. The seasons now shifted so I will have to put the hammock into a storage and find a new relaxing activity.

Hned na začátek prozradím, že mým nejlepším letošním (a možná i za delší dobu) nápadem bylo koupit si hamaku a následně horké letní dny trávit  v ní zavěšená u rybníka v lese a číst si knihy a časopisy. Roční období se teď ale mění a já budu muset schovat hamaku do skříně a najít si jinou relaxační aktivitu.


After a really long time I picked up embroidery again. Inspired by many TickTocks I embroidered my Converse sneakers with ivy leaves when holes appeared in my favourite pair. I also embroidered a book cover for a family member with lazy daisies (these are really quick stitches and they look nice). The first embroidery project I started working on, Tate Langdon´s T-shirt with "Normal people scare me" quote from American Horror Story 1: Murder House, is still left unfinished though... (Also, I would love one of Tate´s sweaters, I did not find anything online, so maybe I found myself my first knitting project...)

Po dost dlouhé době jsem se opět pustila do vyšívání. Inspirována TikTokovými videi jsem si vyšila Conversky, když se na mém oblíbeném páru objevily díry. Dále jsem vyšila "lenivými" sedmikráskami  přebal na knihu pro člena mé rodiny ("lazy daisies embroidery" je rychlá a pěkná vyšívací technika). První vyšívací projekt ale dosud nemám hotový, jde o triko Tatea Langdona s citátem "Normal people scare me" z American Horror Story 1: Murder House. (A taky se mi hodně líbí jeden Tateův svetr a nikde jsem na internetu nezahlédla jeho repliku, takže budu možná mít svůj první projekt na pletení...)


summer girls aesthetic, lazy daisy embroidery, kviff 2022, lfš 2022, booksmart, georgiana quaint

I was happy that the first volume of Lady Mechanika got published for the second time as it was sold out everywhere and I was missing this volume in this lovely hardback book edition. And then I stumbled upon Georges Bess´ graphic novel versions of Dracula and Frankenstein - I had to have them on my bookshelf.
Druhé vydání prvního dílu Lady Mechanika mi udělalo radost, protože mi v této edici v pevné vazbě chyběla a všude byla beznadějně vyprodaná. A pak jsem narazila na Drakulu a Frankensteina v komiksové verzi od Georgese Besse, což jsem si nemohla nechat ujít.

This year we went to the film festivals again, this time, finally, without the plague restrictions, so all went back to normal. I was surprised by the crowds, I got unused to this alredy (after all, two years is a long time).
Letos jsme opět vyrazili na filmové festivaly, tentokráte konečně opět bez restrikcí, takže byly všude davy - úplně jsem si už na normální provoz odvykla (dva roky jsou prostě dlouhá doba).

At the end of this post I planned to share a brief thought about the now again trendy "friendship bracelets" sold at high fashion brands´ shops for high prices, but then I wrote and wrote and I think this might deserve an essay in its onw dedicated post, so... keep tunned (I am sorry to leave you at a cliffhanger).
Na závěr tohoto blogu jsem chtěla zmínit teď opět moderní "náramky přátelství" z bavlnek či korálků, které se teď za vysoké částky prodávají u prestižních značek, ale pak jsem psala a psala a zjistila, že je to celkem dobré téma na esej ve svém vlastním blogu, takže... můžete se těšit (pardon, že vás nechávám v napětí).

summer girls aesthetic, lazy daisy embroidery, kviff 2022, lfš 2022, booksmart, georgiana quaint

Comments