#8 Let´s try to...

...experiment with your jewelry. I always admired the so called parures - it is a matching set of accessories, you can usually find bracelets, earrings, necklace, pendant, ring, brooches and sometimes even a tiara (yay!) in such a set. The thing is, although I like to have such collections and when I make accessories I like to make whole sets, I do not like to wear so many pieces of the similar design together. It might be ok (in my opinion) to wear a bracelet and earrings but I cannot imagine to wear a necklace and earrings from the same collection together. It is somehow too much for me. This is the reason why I collect sets of accessories (especially when I really like the design, obviously) but I wear them separately and mix them with other accessories (parts of sets or individual pieces).

Zkusme...
...experimentovat se šperky. Vždycky jsem velmi obdivovala tzv. parure - jde o sadu doplňků ve stejném stylu. Obvykle se v takové sadě najdou náramky, náušnice, náhrdelník, přívěsek, prsten, brože a někdy dokonce i tiara (jupí!). Takové sady mám ráda a když si vyrábím doplňky, tak ráda dělám celé sady, ale ve skutečnosti je nikdy nenosím dohromady, nelíbí se mi to. Nakombinovat ze stejné sady třeba náramek a náušnice se mi zdá ještě ok, ale nelíbí se mi třeba mnosit dohromady náušnice a náhrdelník ze stejné sady. Z nějakého důvodu se mi to zdá prostě příliš. Sbírám tedy sady šperků (hlavně, když se mi líbí jejich design, samozřejmě), ale raději je nenosím pospolu, kombinuji kousky, které k sobě nepatří (jsou z odlišných sad nebo jde o jednotlivé kousky).


Comments

  1. Ahoj, moc hezke ;) Ja jsem tedka propadla takovemu stylu barvicek :-D posledni kousek je tento naramek http://www.beyou.cz/bizu/naramky/naramek-tassels-zeleny.html?cur=0 Delas i takovyto styl?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji. Ne, nedělám, moc se mi neosvědčily náramky s většími přívěsky.

      Delete

Post a Comment

Thank you for your input, I will get back to you as soon as possible! :3