Source: Wikimedia |
High
end labels tended to create cheaper lines in past few years. These
cheaper lines of clothing are sometimes called „diffusion“ line
or „bridge“ line. The diffusion lines are nowadays being limited
or revamped, their golden era was 1990s and early 2000s. For eg. Miu
Miu used to be a secondary line but it is a sister line to Prada now.
The reason for this is that the secondary lines might split the
attention of the customer to multiple lines under one brand that
differ, which might seem confusing. For eg. diffusion lines Marc
(Marc Jacobs) was closed recently in 2015, D&G existed till 2011
etc.
Dražší
značky v posledních letech vytvářely levnější kolekce.
Tyto levnější kolekce lze též nalézt pod termínem „diffusion
line“ nebo „bridge line“. V současnosti jsou tyto
druhotné kolekce spíše rušeny, jejich zlatou érou byla 90. léta
a prvních pár let po roce 2000. Například Miu Miu bývala
levnější kolekcí, ale dnes už povýšila na sesterskou kolekci
Prady. Důvodem zániku levnějších kolekcí je tvrzení, že prý
více kolekcí pod jednou značkou rozptyluje pozornost zákazníka a
matou ho. Např. řada Marc (Marc Jacobs) zanikla nedávno, v roce
2015, D&G fungovala do roku 2011 atd.
The
aim of the cheaper lines is to get more customers (and therefore more
money) by making the clothes or accessories more affordable. Through
these secondary lines the luxury brands are able to reach to younger
consumers. The cheaper lines are similar ro the main (pricier) line
of the brand but can be produced from different cheaper material and
with less embelishments. They are also ready-to-wear, simply said –
the cheaper pieces do not get as much attention as their pricier
counterparts when produced.
Úkolem
levnějších řad je nalákat více zákazníků (a tím i peněz
z tržeb) tím, že cena některého oblečení a doplňků se
sníží a bude více přístupná. Levnějšími kolekcemi oslovují
luxusní značky mladé zákazníky. Levnější řady bývají
podobné těm dražším, ale jsou vyrobeny z jiného,
levnějšího materiálu a mají méně ozdob. Též bývají
konfekční, jednoduše řečeno – levnější kusy nemívají při
výrobě tolik péče jako jejich luxusní protějšky.
Luxury
brands or designers also like to do collaborations with chain stores
that sell affordable fast fashion clothes (eg. collaborations with
H&M are the most talked about ones). This is done once again to
lure new customers to the brand. It could be considered an investment
in future – the luxury brand catches attention of young customer
who right now does not have the money to buy the products from the
luxury A-line of the brand but might remember the brand and few years
later this customer could be buying the luxury items. The brand is in
this way establishing its reputation among potential future
customers.
Source: Wikimedia |
Luxusní
značky a jejich designéři rádi spolupracují s oděvními
řetězci, které prodávají cenově dostupnou „rychlou módu“
(např.
Spolupráce s H&M jsou velmi známé). A opět – návrháři
toto podstupují, aby získali pro značku nové zákazníky. Toto
chování může být považováno za investici do budoucnosti –
luxusní značka si získá pozornost mladého zákazníka, který
právě teď sice nemá dost peněz na to, aby si pořídil luxusní
předměty, avšak může si značku zapamatovat a vrátit se k ní
v budoucnosti, kdy si bude moci luxusní věci dovolit. Značka
si tak buduje svou pověst mezi potenciálními budoucími zákazníky.
This
behaviour is related with the rather negative term „massification“
(accessibility
to masses) which
is exactly this process – luxury brand trying to attract more
customers via creating affordable line, which will give the brand a
broader target market. The world of luxury and prestige is turning
into affordable luxury and masstige. But is the „affordable luxury“still luxury? I hope to explore this question in a future article.
Toto
chování souvisí se spíše negativním termínem masifikace
(zpřístupnění pro masy), což je název přesně pro toto chování
– luxusní značky se snaží získat více zákazníků tím, že
nabídnou cenově dostupnější zboží, čímž rozšíří svou
cílovou skupinu zákazníků. Svět luxusu a prestiže se tak
proměňuje v tzv. dostupný luxus a mastige (masová prestiž).
Je však cenově dostupný luxus ještě luxusem? Tuto otázku ráda
zodpovím v nějakém budoucím článku.
Comments
Post a Comment
Thank you for your input, I will get back to you as soon as possible! :3