Big or small handbag? What are the pros and cons?

I think everyone of us has a dilemma sometimes - should I go for the big or small handbag? I personally prefer smaller ones because there is no chance that they would get significantly heavier throughout the day (basically I cannot fit into it anything more). But then I am hesitant - I don´t want to get into situation when I need to pull out the canvas bag and put in it x more things, so in the end the bigger handbag would be a wiser choice because then I would have only one "luggage" to care for.
Každá z nás někdy stojí před dilematem - mám si vzít velkou nebo malou kabelku? Já osobně dávám přednost těm malým, protože není šance, že by mi během dne příliš ztěžkly (prostě se do nich nic moc dalšího nevejde). Jenže pak zase váhám - nechci totiž, aby se mi během dne stalo, že budu muset vylovit plátěnou tašku a do ní dát dalších x věcí, takže ve výsledku by se mi ta větší kabelka vyplatila, protože bych takto měla jen jednu tašku na opatrování.

big or small handbag, canvas bag, georgiana quaint, overburdening handbag

When I go on a trip I usually opt for a bigger handbag because I can fit a small snack and water bottle in it, also some souvenir or smaller purchases. But it is a bit tricky because when I have  a big bag sometimes unneeded stuff end up in it or someone else tries to put their stuff in it because I have a bag, don´t I (I am joking then that I am a little camel or a Sherpa  because I am carrying around other people´s stuff). 
Například když jsem na výletě, volím automaticky větší kabelku, protože se mi do ní vejde i malá svačina a pití, případně nějaký menší nákup nebo suvenýr. Je to ale trochu ošidné, s velkou kabelkou se mi lehce stane, že v ní skončí x dalších věcí, které moc nepotřebuji, nebo jsou ke mně odloženy, protože já mám přece tašku (dělám si pak srandu, že jsem takový malý velbloud nebo šerpa, protože nosím zásoby ostatním).

If you prefer small handbags but your things get sometimes out of hand I have a tip for you - you should have a canvas bag with you. You can easily pull it from the handbag and put in it everything that does not fit into the handbag. For me it is usually a book I picked up in the library, a plastic container for food that I want to bring back from office to home, or unexpected purchase I made on the lunch break. I also use the canvas bag when I go grocery shopping on my way home from the office. Someone wears a pendant with a bag in it, which is a good idea, but they usually don´t go with my style to wear them on the handbag and they also seem rather wear - and I am an expert in overburdening bags.
Mým tipem, pokud dáváte přednost malým kabelkám, a pak se vám to nějak vymkne z ruky, je s sebou nosit plátěnou tašku. Lehce ji pak vylovíte a dáte do ní to, co vám zrovna přebývá - u mě je to většinou kniha, kterou jsem si vyzvedla z knihovny, krabička na oběd, kterou si chci odnést z práce domů, nebo nějaký nečekaný nákup v polední pauze. Plátěnou tašku také využívám cestou zpátky z práce domů, když chci cestou nakoupit. Někdo nosí i takový přívěsek a v něm je ukrytá taška, což také není špatné, ale takový přívěsek se mi většinou stylově nehodí, abych jej měla připnutý ke kabelce. Navíc mám pocit, že tyto tašky asi nemají moc velkou nosnost, takže není radno je moc přetěžovat - a na to já mám talent.

If you should go for small or big handbag depends on the occasion - what are you planning to do and what you need?  Generally I like smaller handbags but those usually work for me only when I go for a shorter walk or in a café etc.
How do you have it with handbags?
Zda je lepší malá kabelka nebo velká kabela je o příležitosti, kam jdete a co všechno budete potřebovat. Obecně jsem raději, když mám jen malou kabelku a nic dalšího nepotřebuju, ale to jde jen tehdy, pokud jdu na kratší procházku nebo někam posedět.
Jak to máte s kabelkami vy?

Comments

  1. A bigger bag because I always need to carry stuff. A rucksack is my favourite

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you for your input, I will get back to you as soon as possible! :3