Comfy autumn outfit - wool & knitwear keep me warm

I haven´t really created an outfit post on this blog for a long time. I am still taking pictures of my outfits, but I usually publish them on my Instagram and am writing a bit more in-depth articles on my blog that would not fit in the Instagram captions (although I am not really sure what is the character limit of Instagram captions). Recently I was thinking about this and thought it is a bit shame. After all I am into fashion a lot. So... here is my today´s outfit for work.
Outfitový post jsem na svém blogu už dlouho nezveřejnila. Své oblečení stále fotím, ale spíše své kreace zveřejňuji na Instagramu a na blog spíše píšu články, které by se mi do popisku Instagramu moc nevešly (i když vlastně nevím, jaký znakový limit je na popisky na Instagramu). Nedávno jsem si řekla, že je to trochu škoda, a že bych sem tam mohla nějaký oufitový příspěvek opět zveřejnit. Přecijen, móda je můj hlavní zájem. Tak tady je... dnešní outfit do práce.



autumn outfitpost, georgiana quaint, second-hand outfit, autumn pants, autumn fashion, vintage coat, textile house secondhand

It is quite cold during the days although the sun is still nicely shining. I have been sick for a week already, so I wanted something comfy that would keep me warm. I have rhinitis and some days it feels like i will have a sore throat but I am fighting it back with ginger root. I was not caressing the eucalyptus enough, so I got this rhinitis, I now have it on my bedside table.
Přes den už je celkem chladno, ačkoliv slunce stále krásně svítí. Právě teď jsem už týden nachcípaná, takže jsem si oblékla něco pohodlného, co mě zároveň zahřeje. Rýma se mě furt drží a některé dny mám pocit, že už to přejde v bolení krku, ale já stále bojuji s pomocí zázvoru. Evidentně jsem se nemazlila s mým rýmovníkem dostatečně. Teď už ho mám opět vedle postele.



autumn outfitpost, georgiana quaint, second-hand outfit, autumn pants, autumn fashion, vintage coat, textile house secondhand


I am wearing my white autumn/spring vintage coat. I like it a lot although the white colour is not ideal for outerwear clothes. Luckily it is possible to was smaller dirty spots with a soap and wash the whole coat in the washing machine once a while. The brown pants and pink sweater are both from second-hand Textile House, both is very comfortable, and I like to wear it. The pants have a great quality that I discovered years back on a trip to Budapest where it rained the whole time - the pants get dry very quickly. They got dry during a ride in the underground quick. 
Na sobě mám můj bílý podzimní/jarní vintage kabát. Nosím ho moc ráda, i když bílá barva není zrovna ideální na svrcní oblečení. Naštěstí lze menší skvrnky zaprat mýdlem s jelenem a jednou za čas jej lze vyprat v pračce. Hnědé kalhoty jsou z druhé ruky, stejně jako růžový svetr. Obojí je ze second-handu Textile House a obojí se mi velmi dobře nosí. Kalhoty mají navíc skvělou vlastnost, kterou jsem před lety ocenila v Budapešti, kde neustále pršelo - schnou totiž neuvěřitelně rychle. Za cestu metrem mi tenkrát pokaždé uschnuly.



autumn outfitpost, georgiana quaint, second-hand outfit, autumn pants, autumn fashion, vintage coat, textile house secondhand


I am wearing a T-shirt under the sweater, which you cannot really see, that I finished sewing this weekend. It is my first T-shirt I created because I was a bit affraid of working with stretchy fabrics. Now I cannot wait for my next project with them. I have a few other T-shirts and leggings planned. On my neck I am wearing a light beige scarf with butterfly print, my favourite insects. The scarf won´t soon be able to keep me warm because it is so light, but I want to wear it in my hairdos too.
Pod svetrem, což nemůžete zrovna moc vidět, mám nové tričko, které jsem o víkendu došila. Jde o mé první tričko, dříve jsem se úpletových látek celkem bála, protože jsou pružné. Teď se nemohu dočkat na další práci s úpletem. Mám naplánováno několik triček a legín. Na krku mám lehký béžový šátek s potiskem motýlů, mým oblíbeným hmyzem. Šátek je lehký, takže jakmile začne být větší zima, už mě moc nezahřeje, ale plánuji jej občas nosit ve vlasech.

Comments