How I am shopping Christmas presents 🎁🎄 BLOGmas: Day 3

it took me some time till I perfected the method to enjoy the shopping of Christmas presents without stress. I believe that everyone of us had to run around the shopping park in a panic looking for a gift for someone. There is a lot of people in the shops when the Christmas Eve is approaching and usually the nicest things are already sold out. How to avoid this horror? I have a proved method - I try to be finished with the Christmas presents shopping before the beginning of December. Because in December most people just start with the shopping. So, in December I am just thinking about the wrapping. And sometimes when I see something that would be a nice additional gift, I buy it too. It might look like that the shops´ strategy to decorate everything in Christmas ornaments in October forces me to shop earlier, but I don´t think that this push of Christmas themed consumerism really works on me. I am just trying to avoid the Christmas time calamities in the shopping parks.
Trvalo mi nějakou dobu než jsem dospěla k metodě, jak si zaručeně užít nakupování vánočních dárků a zároveň to odbýt bez stresu. Myslím, že každý z náš už někdy zažil pobíhání po obchoďáku v panice, že ještě pro někoho nemáme dárek. Všude je plno lidí a pokud už je Štědrý den blízko, často jsou ty nejzajímavější a nejhezčí věci vyprodané. Jak se tomuhle vyhnout? Mám zaručený recept - dárky se snažím mít zkompletované před začátkem prosince, kdy shánění obvykle vypukne pro většinu lidí. V tuto chvíli už jen přemýšlím nad tím, jakým způsobem a kdy je budu balit. A když mi občas někde padne do oka nějaká maličkost, která by se obdarovávanému hodila, přidám ji. Takhle se může zdát, že na mě platí strategie vyzdobit obchody vánočně už v říjnu. Nemyslím si však, že by to bylo tou výzdobou a tlakem vánočního konzumerismu. Takhle brzkým nakupováním se snažím předejít výše popsaným kalamitám.



how to shop for christmas, christmas presents shopping, christmas gifts shopping, gift shopping tips, georgiana quaint



I am not sure if this you your case too, but I usually buy a few things/gift for myself too, because I don´t really go to the shopping parks regularly to check if there is something I would like. So, shopping for Christmas gifts for others usually ends up with buying a few things for myself too. On the other hand - I need to reward myself for such a marathon in shops :)
Nevím, jak to máte vy, ale vždycky když nakupuju, často si nakoupím i pár věcí pro sebe. V poslední době se mi nestává, že bych bloumala po obchodech a zkoumala, jestli se mi náhodou něco nezalíbí. Takže když vyrazím shánět dárky pro ostatní, obvykle to skončí tak, že obdaruji i sebe. Na druhou stranu proč ne, za ten maraton po obchodech si jistě něco zasloužím také :)


When I asked others on my Instagram about Christmas gifts shopping, one lady wrote me a comment that she starts already in January when there are many sales. This is a bit extreme but on the other hand if she already knows what she is looking for then why not buy it early. I think that I did the earliest Christmas purchase in August. That year I was at a local market and found a perfect gift for my boyfriend. I knew that if I don´t buy it immediately I will not get a second change, it was de facto a onetime only offer. So, my tip is - if you see a perfect gift for someone, buy it immediately even if the Christmas (birthday, name day) is far away. You might not find something as fitting the next time. If you buy a gift early, you should write down where you hid it - so you will find it when it´s time comes, and you will not forget about it.
Když jsem se ptala na svém Instagramu, zda ještě někdo jiný nakupuje dárky s předstihem, napsala mi jedna paní, že dárky na Vánoce začíná nakupovat už v lednových povánočních slevách. Tohle je pro mě trochu extrémní strategie, ale zase dává smysl, pokud už ví, co by mohla pořídit. Myslím, že já jsem nejdříve nakupovala vánoční dárek v srpnu. Tenkrát jsem byla na Chodských slavnostech a na trhu mně padlo do oka něco, co jsem považovala za dokonalý dárek. Tenkrát jsem neváhala, protože to byla de facto neopakovatelná příležitost. Mým dalším tipem tedy je - pokud vidíte něco dokonalého, kupujte, i když jsou Vánoce (narozeniny, svátek) až za dlouho. Nemusí se vám znovu poštěstit podobná náhoda. Pokud dárek nakoupíte takhle s předstihem, pak je dobré na něj nezapomenout :), doporučuji si to třeba napsat do diáře k datu, kdy dárek hodláte darovat. Nebo do seznamu dárků - viz níže. Občas je také dobré poznamenat si, kam jste dárek uložili, pokud máte více (nevyzpytatelných) schovek.


How to successfully shop Christmas presents? You should go shopping with a list. On this list there should be names of each person and tips for gifts for them. Without such a list it is quite a nonsense to go shopping. You might stumble upon something nice by accident, but it is more probable that you will just be frustrated or buy something just for the sake of buying something. I create such a list throughout the year, I store it on my Google Drive and keep lists from previous years not to repeat myself (though I must admit that I sometimes forget to update it). I used to write these down in my diaries or on paper but I always lost them, so I did not have the last year´s list.
Jak úšpěšně nakupovat dárky? Chce to vypracovat si předem seznam tipů na dárky pro každého obdarovaného. Myslím si, že bez seznamu nemá moc smysl do obchodů chodit. Sice se vám může náhodou něco zalíbit, ale často takové výpravy končí zklamáním, anebo koupí něčeho, co je spíše znouzectnost. Tento seznam doplňuji průběžně během roku, zapisuji na něj obecně tipy na dárky. Také se snažím vést seznam v Google Docs, co jsem kdy komu dala, abych se neopakovala, i když musím přiznat, že jej zapomínám doplňovat. Dříve jsem si to psala do diářů nebo na papírky, ale to jsem pak vždy někam založila.


And now a customary (and probably the most stressful pre-Christmas) question - Have you bought all the Christmas gifts already?
A závěrem obligátní (a možná i stresující předvánoční) otázka - už máte nakoupené dárky?

Comments