Crocheting a shawl

I have already mentioned my longterm project (no, I am not proud that it takes me so long) of crocheted shawl. I started it about three years ago. Back then supermarket Norma sold this nice yarn. Here and there Norma sells interesting things, but they don´t have it in stock all the time, I think they sell stuff whenever they can get a good deal on something. So, this time it was this streaky blue yarn called Maja. It is acrylic but has a really nice feel. I started to crochet this shawl and wanted a huge one so I made it quite wide, maybe too wide. On the other hand I will be able to snuggle up in it. This is why this project takes me so long, it is quite a bigger one. I always work on it in winter because only then I don´t mind to touch the warming yarn. This year I have already crocheted a few rows, but I hope that I will be hard on myself and finish it finally. I would like to finally wear it. I try to crochet it every time I watch YouTube or movies and series. Once I used to make myself create something while I was watching something. I would like to make myself do it again so I won´t feel like I am wasting my time ;)
Do you create while watching something too? Or do you like to concentrate wholy on the movie and relax?
So far I have used five yarn balls and there are seven more unused. When I run out of this yarn, the shawl will be finished, because I don´t have more.
So, one row of single crochet stitches and two rows of double crochet stitches, one row of single crochet stitches and two rows of double crochet stitches, one row of single crochet stitches and...

Na Instagramu jsem již zmiňovala svůj dlouholetý (ne, nejsem hrdá na to, že mi to tak dlouho trvá) projekt háčkované šály. Začala jsem ji asi před třemi lety. Tehdy byla v supermarketu Norma tahle fajn vlna. Norma čas od času nabízí docela zajímavé věci, ale nemívá je v nabídce stabilně. Zřejmě je to podle toho, co se jim zrovna podaří sehnat za dobrou cenu. Takže tentokrát to byla tahle modře melírovaná vlna Maja, která je sice akrylová, ale je měkoučká. Začala jsem z ní háčkovat šálu a chtěla jsem pořádnou, tak jsem ji udělala pěkně širokou. No, asi jsem to trochu přehnala s tou šířkou, ale zase až bude dokončená, tak se do ní budu moci dobře zabalit. Tento projekt mi trvá už několik let, asi proto, že je celkem větší. Vždycky se mu začnu věnovat v zimě, protože jen tehdy mi nevadí dotýkat se hřejivé vlny. Letos jsem opět uháčkovala pár řad, ale doufám, že bych šálu mohla už dokončit, přecijen bych ji už konečně ráda nosila. Snažím se tedy háčkovat pokaždé, když se dívám na YouTube videa nebo na nějaké filmy a seriály. Jeden čas jsem měla vyloženě zásadu, že kdy se na něco dívám, tak zaměstnám ruce nějakou tvorbou. Chci se to tedy znovu "naučit", abych neměla pocit, že zahálím ;)
Tvoříte také  když se na něco díváte? Nebo se raději koncentrujete na daný obsah a relaxujete?
Na šálu už padlo pět klubek, sedm mám ještě nenačatých, a chtěla bych je použít. Až mi vlna dojde, bude šála hotová, protože více jich už nemám.
Tak jedna řada pevných ok a dvě řady dlouhých sloupků, řada pevných ok a dvě řady dlouhých sloupků, řada pevných ok a...





Comments