#19 Let´s try to...

... read more personal development books. I have always read either books for school or novels. Only about two years ago I have discovered the world of personal development books. I was never attracted to them while studying because I was probably put off by another non-fiction books. I really prefered to read stories. And I believe you can learn even from novels, because you will learn possible patterns of human behaviour, which can be used even in personal life. When I graduated from uni, I had a few months of "detox" from all those non-fiction books and then I started to crave knowledge again. So I picked some books in my field and then picked some books from fields I wanted to learn more about, to perfect my skills. And this is how I started my relationship with personal development books. I am quite picky when I am looking for new one, so I always check the ratings and comments on Goodreads.com.
Do you read personal development books? Do you feel like they help you?

Zkusme...
... číst více knih zaměřených na osobní rozvoj. Dříve jsem vždycky četla jen knihy do školy nebo romány. teprve asi před dvěma lety jsem objevila svět knih o osobním rozvoji. Když jsem studovala, tak mě nelákaly, protože jsem musela číst dost odborných knih. Dávala jsem přednost románům. Myslím si, že i z románů se člověk může  poučit, může se z nich naučit vzorce chování lidí, které by šlo aplikovat v životě. Když jsem udělala poslední státnice, dala jsem si na pár měsíců detox od všech odborných knih. Pak mi ale začaly chybět a chtěla jsem rozšířit své vědomosti. Začala jsem si vybírat knihy z oborů, co mě zajímaly a v nichž jsem se chtěla zdokonalit. A tak začal můj vztah s knihami o osobním rozvoji. Když si vybírám nějakou novou, jsem celkem vybíravá a proklepnu si recenze na ni na Goodreads.com.
Čtete také knihy o osobním rozvoji? Máte pocit, že vám pomáhají?


let´s try to, read personal development books, self-help books, read more, čtěte více, knihy o osobním rozvoji, georgiana quaint

Comments