My brooch collection & where I find vintage pieces

It is a small accessory, so you might have not noticed, but I own quite a big collection of various brooches. This obsession started years ago, when I was on college, but I think it roots back to my teenage years when I was collecting pins with pictures on my school bag. During college I was wearing a few "family" brooches I got from my mom, but started to buy here and there a new one, usually on designer markets and in designer shops. After some time, I felt like I need to find new places where to look for them and it occurred to me to try Czech auction site Aukro.cz (similar to eBay). This site has become a good source of vintage brooches and some of the nicest ones I bought come from the Aukro sellers. If you are obsessed with brooches like me or with some other accessory, auction sites might be a good place where to look. The drawback is that someone might snipe the item in the last second before the auction is closed, but the excitement when I am the lucky one is great! Before buying I always check the reviews of the seller. I had problem only once when buying a vintage silver powder box, but I got it in the end, it just took an awfully long time and the seller was not responding. This is the reason why I prefer to pay cash on delivery, but many sellers would demand an up-front payment. If the price is not too high, then I risk it. It is also good to check local flea markets it you have them in town.
Do you use auction sites? What was your best find?

Jde o celkem malý doplněk, takže jste si nemuseli všimnout, že mám celkem velkou sbírku broží. Můj zájem o brože začal před pár lety na vejšce, ale myslím si, že pramení z mé záliby sbírat a nosit placky na mé školní tašce. Na vějšce jsem nosila pár "rodinných" broží, které mi dala mamka. Tou dobou jsem si začala brože kupovat na designérských trzích nebo v designérských obchodech. Po nějaké době jsem ale zatoužila po novém zdroji a tak mě napadlo podívat se na českou aukční stránku Aukro.cz. Tato stránka se brzy stala mým nejlepším zdrojem vintage broží a pár z mých nejhezčích broží pochází právě od prodejců na Aukru. Pokud jste tedy také zatíženi na brože nebo jiné doplňky, opravdu vám doporučuji podívat se na nějakou aukční stránku. Nevýhodou může být, že na předmět, na který zrovna přihazujete, někdo přihodí o trochu více než vy v poslední vteřině aukce. Ale nadšení z vyhrané aukce je bezva! Před koupí se vždy podívám do hodnocení prodejce. jen jednou jsem měla problém při koupi stříbrné pudřenky, kterou jsem nakonec obdržela, ale trvalo to strašně dlouho a prodejce nekomunikoval. Z tohoto důvodu upřednostňuji zasílání na dobírku, ale mnoho prodejců chce zaplatit předem na účet. Nejde-li o vysokou částku, tak to risknu. Také bych doporučila podívat se na místní blešák, pokud nějaký ve městě máte.
A pokud byste náhodou měli zájem o mnou vytvořenou brož, podívejte se na můj Fler.
Chodíte na aukční stránky? Co je váš nejlepší úlovek?

brooch collection, shop vintage brooch, georgiana quaint, auction site brooch, flea market brooch

Comments