#23 Let´s try to...


...bring your own re-usable container for your take-aways. My first re-usable container that I used regularly was a Starbucks Christmas tumbler. I was using it for take-away coffees at cafés, but then more often I was bringing my own tea or coffee from home to seminars at the uni. When I started working, I started using plactic containers to bring lunch from restaurants or sometimes from home. I don´t use a tumbler when I go to work as I can make fresh tea of coffe there, but I use it occasionally when I travel somewhere and want a hot bewerage.
The other day I found myself going quite often to a fresh juice place. They are trying to be conscious about the plastic waste and try to sell their branded bottle and if you use it, you will get a sale. But their reusable bottle is plactic, which is something I feel a bit icky about, so I brought my own glass one and it was no problem to fill it (yay!). I can now enjoy a fresh juice a be at least a bit more plastic-free. Now I just need to teach myself to bring that bottle with me when I go there for a juice.

Zkusme...
...nosit vlastní obaly na jídlo či nápoje s sebou. Mou první nádobou, kterou jsem často používala, byl vánoční tumbler od Starbucks. Chodila jsem si s ním do kaváren pro kafe, později jsem si na přednášky na univerzitě nosila vlastní čaj nabo kávu z domova. Když jsem začala chodit do práce, začala jsem používat krabičky na jídlo, abych si donesla oběd z restaurace nebo z domova. Termosku už tolik nepoužívám, jelikož si v práci uvařím čerstvý čaj nebo kávu, ale občas ji využiji při výletě, když chci mít teplý nápoj s sebou.
Tuhle jsem si uvědomila, že chodím docela často na čerstvou ovocnou šťávu. Tento podnik se snaží být docela ekologický a odrazuje od používání plastů a tak prodává i svou lahev na více použití. Když si do ní necháte udělat šťávu, dostanete slevu za vlastní obal. Jejich značková lahev je ale plastová, což se mi moc nepozdávalo, takže jsem si tuhle vzala vlastní skleněnou a zkusila se zeptat, jestli bych dostala šťávu do ní a nebyl to problém (jupí!). Teď mohu chodit na ovocnou šťávu a nenechávat za sebou haldu plastových kelímků. Jen se musím naučit brát si tu svou skleněnou láhev s sebou.

use re-useable containers, be eco-conscious, plastic waste, georgiana quaint, let´s try to, lifestyle advise

Comments