My October Instalife

It felt like this month was kinda long, well it had 31 days after all, but sometimes these 31-days long months can run away quite quickly. I was happy that I could enjoy the autumn nature. By the end of the month the trees mostly shed their leaves, so we will jump into grey November. I was happy that October was quite sunny and pleasantly warm.
Říjen se docela táhnul, přeci jen má 31 dnů, i když občas mi i takto dlouhé měsíce rychle uběhnou. Byla jsem ale ráda, protože jsem si mohla užít podzimní přírodu. Na konci října už byly stromy téměř úplně opadané, takže teď nám může nastat šedivý listopad. Těšilo mě, že říjen byl celkem slunečný a příjemně teplý.

The change of time threw me off as always. I am waking up one hour earlier now (but on time if it were the summer time) and when I get out of the job around 5 PM it is already dark. So all photos need to be taken in the morning, during lunch break or weekends. This time of the year is very unfriendly to those who enjoy taking photos or making videos. And it will only be worse… I am looking forward to the Christmas lights though. I know it is still quite early to be thinking about Christmas, but I already have a few gifts ready and bought the wrapping papers, so I might have everything prepared early (which I prefer, because I hate Christmas shopping during the Advent time as everyone is so stressed about it and then it rubs on my mood too).
Změna času mě jako vždy rozhodila. Budím se teď o hodinu dříve než potřebuji (ale včas, kdyby byl letní čas) a když jdu v pět z práce, je už tma. Takže začíná období, kdy musím vše fotit ráno anebo v obědové pauze či o víkendu. Tohle období je opravdu nepřátelské vůči lidem, co rádi fotí nebo točí videa. A to se to bude ještě zhoršovat... Těším se ale na vánoční světla. Vím, že je ještě brzy na to, abych myslela na vánoční ozdoby, ale už se mi podařilo sehnat nějaké dárky a balicí papíry. Doufám, že i letos se mi podaří vše vyřídit ještě před Adventem, protože v tomto období nerada cokoliv sháním (všichni jsou ve stresu a pak se to přenáší i na mě).

With the end of warm days some vermin attacked my flowers on the balcony, so that was pretty heartbreaking. I started using some pesticides, but at the same time I am not happy about the fact that I have to "poison" my flowers. In some cases I had to remove all leaves because it was too bad. This was the case of my lovely rose I got for birthday. It now looks like Morticia Addams´ roses...
Během těch posledních několika pěkných dní se mé květiny na balkoně staly obětí nenechavých škůdců, což mě dost zamrzelo. Stříkám je teď pesticidem, což dělám nerada, nechci mít v blízkosti "otrávené" květiny. V některých případech jsem musela komplet ostříhat listí. Nejvíc to schytala keříčková růže, kterou jsem dostala k narozeninám. Vypadá teď jak růže Morticie Addams.


october instalife, georgiana quaint, october instagram story news, instagram stories


Comments