March through Instagram´s eye

Although March was kinda boring event-wise because of the Covid19 lockdown, it was more colourful than usual for me, which I shared heavily on Insta Stories. Since we are more at home than usual, I have time to enjoy some activities I usually just don´t find the time for.
We are playing boardgames more often. I revamped my "homeoffice" corner into an almost greenhouse (yay! Although I will be moving my flowers to the balcony soon.). I pulled out my oil paints again after a long time and am working layer after layer on a picture of Hameau de la reine Marie Antoinette in Versailles. I decided to get a legit stand, because it is not that great to rest the canvas on my knee. I am also going through my backlog of films and series watched and find the time to rate them :D. I am going through the stacks of books I keep around and finally, of course, I am sewing more than usual. Creating clothes, but also a lot of masks that are needed in these hard days, for myself, my family and others.
Ačkoliv byl březen na akce celkem chudý vzhledem ke Covidovému lockdownu, byl pro mě zároveň barvitější než obvykle, což jsem celkem dost sdílela na Instastories. Jelikož jsme teď doma více nežli obvykle, mám konečně čas na některé aktivity, ke kterým se obykle nedostanu.
Tak například teď hrajeme více deskových her než obvykle. Předělala jsem si svůj "homeoffice" koutek na takřka skleník (juchů! Ačkoliv brzy květiny přešoupnu na balkon.) Také jsem po dlouhé době vytáhla své olejové barvy a vrstvu po vrstvě pracuji na malbě Hameau de la reine Marie Antoinette ve Versailles. Rozhodla jsem se, že si přecijen pořídím pořádný malířský stojan, protože patlat to na koleni není nic moc. Také konečně procházím filmy a seriály, které jsem viděla a udílím jim hodnocení :D. Prokousávám se stohy knih, které se válí kolem mě a samozřejmě, hodně šiji. Oblečení, ale i roušky, které jsou teď tak potřebné, pro sebe, rodinu a další.

march 2020 instagram, lockdown březen, lockdown march czechia, what I do in lockdown, covid19 czech republic lockdown, georgiana quaint

I have seen many videos and memes asking: "Which quarantined character are you?" The cleaner, the alcoholic, the sleeper, the eater, the athlete, ...
Thinking about this, at the beginning I was trying to organize my household quite a lot. I definitely tidied my wardrobe and switched the winter and summer clothes in it. Now I am almost done with organizing, just the pantry still needs to be re-organized. I have to admit that I lean to the alcoholic character too, but nothing scandalous :D and I work out more than usual. I go on runs, do yoga with youtube, dance around on cheesy ´90 dance music or try to do tricks with my hula hoop.
In the end when I think about it, the days are kinda merging together and I am not even happy when a weekend comes. Although during the weekends we can at least go for a hike or something, but still - the days seem to be the same as I really need a change of scenery.

•With insomnia lockdown everything feels like a copy of a copy of a copy.•
📖 Fight Club 2

Narazila jsem na spoustu videí a memů, jež se ptají: "Kým jste v karanténě?" Uklízeč, alkoholik, spáč, jedlík, atlet...
Když se nad tím tak zamýšlím, tak ze začátku jsem v domácnosti hodně uklízela. Naklidila jsem si skříň a přehodila zimní a letní šatník. Teď už jsem s úklidem celkem hotová, zbývá už jen špajzka. Musím se přiznat, že k alkoholikovi nemám daleko, ale nepředstavujte si zase nic skandálního :D a hodně cvičím. Více než obvykle. Chodím si zaběhat, dělám jógu podle youtube, tancuji po bytě na šílené devadesátkové hity nebo zkouším tríčky s mou hula hoop.
Když se nad tím tak zamyslím, tak mi dny dost splývají a vlastně ani nemám radost z víkendu. Ačkoliv o víkendu můžeme vyrazit na menší túru, ale stejně - poslední dobou už mám pocit, že by bylo dobré změnit scenerii.

•S nespavostí zákazem vycházet mi vše připadá jako kopie kopie kopie.•
📖 Klub rváčů 2

march 2020 instagram, lockdown březen, lockdown march czechia, what I do in lockdown, covid19 czech republic lockdown, georgiana quaint

Comments