My Spooktober through Instagram´s eye

Spooktober 🎃

October, one of my favourite months because of the colourful nature, started auspiciously. The leaves started turning yellow, orange and red, and I have been more creative than ever. This part of my personality was brought forward because I am staying at home more than ever. I am painting after a long time again and I am sewing. I enjoy both greatly. Then half way through the month we found ourselves in the second lockdown that restricted our already limited lives even more.
Říjen, jeden z mých oblíbených měsíců, protože se příroda krásně zabarvuje, začal nadějně. Listí změnilo své barvy do žluta, oranžova a červena a já byla více kreativní než kdy dříve. Tato má vlastnost byla posílena, jelikož doma trávím více času než obvykle. Po dlouhé době opět maluji a také šiji. A obojí si dost užívám. V půli měsíce jsme se však ocitli v druhém lockdownu, který opět omezil naše již tak dost svázané životy.

So, now I am pursuint art (or "art") even more to somehow vent. During this summer I made a groundbreaking revelation (and I know that to anyone informed this will sound ridiculous) that made me fall in love with watercolour painting. I always admired it but struggled greatly with the paper quality. And for some reason it never occured to me to look into this more until this summer when I "discovered America" and bought a set of quality and heavy papers for watercolour technique and wow, this changed my life. So now I am playing with watercolours and pencils, with acrylic paints, with oil paints. And it all evolved into me wanting to also try out and learn digital drawing, so... the Christmas will come early this year (anyways, it is probably cancelled, and I did not travel outside of the country this year, so ...).
Věnuji se teď tedy ještě více umění (či "umění"), abych se nějak odreagovala. Během léta jsem učinila zásadní zjištění (a komukoliv, kdo se v tomhle vyzná, to bude připadat směšné), díky kterému jsem si zamilovala vodovky. Vždycky jsem tuto techniku obdivovala, ale mívala jsem problémy s kvalitou papíru. A z nějakého záhadného důvodu mě nikdy nenapadlo to nějak řešit. Teprve letos v létě jsem "objevila Ameriku" a koupila si kvalitní těžší papíry na akvarelovou techniku a wow, můj život se naprosto změnil. Takže teď si hraji s vodovkami a tužkou, s akrylovkami a s olejovkami. A celé se to nějak vyvrbilo do toho, že si chci vyzkoušet a naučit se digitální kreslení, takže... Ježíšek letos přijde dříve (konec konců, Vánoce jsou letos pravděpodobně zrušené a letos jsem se ani nepodívala do zahraničí, takže ...).

spooktober, my october life, instagram stories halloween, georgiana quaint

Yes, you see ice-skates correctly below. I indeed went skating at the beginning of October when they opened the skating ring for like one week, then it was closed again because of the restrictions getting stricter. I am happy that I made myself go so early in the season, because it looks like we won´t be able to go for some time again. Unless the ponds get frozen in the winter - that would be awesome. ❄️
Ano, níže skutečně vidíte brusle na led. V říjnu jsem si byla zabruslit hned jak otevřeli staďák, který do týdne opět zavřeli kvůli přísnějším omezením. Jsem ráda, že jsem se dokopala jít hned takhle zkraje sezóny, protože si nějakou dobu nejspíše nezabruslíme. Ledažeby zamrzly v zimě rybníky - což by bylo super. ❄️
 
spooktober, my october life, instagram stories halloween, georgiana quaint




Comments