March 2021 through Instagram´s eye

Hi there, March just ended, which means - chit chat about the month that just ended. I can already see that I did not share many Instastories in March, either I had a way too good time that I didn´t manage to upload or there wasn´t happening much (please don´t guess).

Nazdárek, březen nám skončil, což znamená - shrnutí předchozího měsíce. Koukám, že v březnu jsem moc na Instastories neuploadovala, buď se mi dařilo až moc, že jsem ani neměla čas něco sdílet, anebo se nic moc nedělo (prosím, nehádejte).

At this point suggestion "let´s go for a walk" became almost a dirty word, why? Because there is almost nothing else to do for way too long when not at home  - we can go grocery shoping, go for a walk or sport outside. It seems like a different reality when we went like normal human beings to a café, sat there and talked, well... let´s just have a coffee in a paper cup and at least enjoy the pretty sunset :)

V tuto chvíli se návrh "pojďme na procházku" již stává sprostým. Proč? Protože když nejste doma, tak už příliš dlouho nelze skoro nic jiného dělat než jít nakoupit potraviny, na procházku nebo si venku zasportovat. Připadá mi to skoro jak jiná reality, když si vzpomenu na dobu, kdy jsme si jako normální civilizovaní lidé zašli do kavárny, dali si zde kávu a popovídali si, no... dejme si kávu do kelímku a užijme si pohled na hezký západ slunce :)

I am still sewing, it is such a great past time for me. The other day I drafted out dress fom Fenoma patterns and finally got the fabric I want to use for it. I will be sharing some photos from the process once done, it will be an interesting one, at least for me.

Stále se zabavuji šitím, je to skvělý koníček. Tuhle jsem si vykreslila střih z Fenomy a konečně mi i přišla látka na tento projekt. Určitě se podělím i o pár fotek z tvorby, protože bude (alespoň pro mě) zajímavý.

And finally, what I am so proud about - my lemon tree is in full bloom, it has many blooms, which fill my homeoffice with lovely smell. I hope I will be able to get some lemons, that the tree won´t shed them before they get ripe.

A nakonec, co mi dělá obrovskou radost - můj citronovník začal kvést. Má mnoho kvítků, které mi provoňují domácí pracovnu. Doufám, že budu moci sklidit cistrony a že je stromeček neshodí než uzrají.

blooming lemon tree, going for a walk with coffee in paper cup, march in instagram, georgiana quaint, fenoma autentické střihy, učebnice šití Fenoma


Comments