Lucky vintage find - 1960s Deréta dress

I was roaming around the city the other day, shopping for necessities I had on my list for some time already and then it occurred to me I haven´t popped into a secondhand clothes shop in a very long time. And since I was so close to one of my "usual suspects" I decided to pay them a visit aaaand girl, I was in luck!

Tuhle jsem pobíhala po městě a dělala pochůzky, které jsem již dlouho odkládala a náhle mě osvítilo, že jsem dlouho nenavštívila nějaký secondhand. A jelikož jsem byla blízko jednoho z mých oblíbenců, vstoupila jsem a... jop, měla jsem šťastný den!


I went through the stacks of clothes that had good stuff, but not something I would really want to buy as of now (not my personal style, or I already have something similar, or nice design but awful fabric). Then I moved on to the rack with dresses, not really looking at the designs, just feeling the fabrics of the dresses hanging on the hangers, one after another - some H&M, Shein,... and then I felt a completely different quality fabric - wool - I pulled it out and was immediately sure I found something interesting. I checked for the tags and my suspicion was confirmed. Noone makes such tags anymore (unless it is some handmade clothing brand paying attention for details), so generally, when I see a tag like this on a garment in a secondhand shop, I know I probably have something good in my hands. Also, "Made in England" is generally a very good news.

Probírala jsem se kousky pověšenými na štendrech, celkem dobré kusy, ale nic, co bych si teď chtěla kupovat (buď to nebyl můj osobní styl nebo už něco podobného mám nebo to byl sice pěkný kus, ale z nekvalitní látky). Posunula jsem se ke stojanu s šaty, ani jsem je moc nezkoumala, jen sahala na látky, ze kterých jsou ušité, kousek po kousku - nějaké H&M, Shein, ... a najednou jsem ucítila zcela odlišnou kvalitní látku - vlnu - ihned jsem daný kus vyndala ze štěndru a hned mi bylo jasné, že před sebou mám trochu lepší kousek než-li obvykle - stačilo se podívat na cedulku značky - málokdo v současnosti dělá takovéhle cedulky na oděvy (spíše je najdete u menších výrobců, kterým na detailech  záleží), takže už jen od pohledu na vzhled cedulky na oděvu v secondhandu lze odhadnout, jestli náhodou nejde o nějaký nedoceněný poklad. A "Made in England" ("Vyrobeno v Anglii") je také velmi dobrým indikátorem.


The condition of the fabric and seams was perfect. There was a stain in the lap, but the vinegar and baking soda cleared it (I was a bit concerned about the "dry cleaning only" tag, but it was ok, luckily). From the details this piece looked well made - has partial lining (the plain brown polyester fabric), the wrong side of the belt surprised me, it is made of a very soft, probably leather-y fabric, though it starts to shatter due to its age (the owner(s) weren´t giving it the needed care). It is not high-end, since the top of the zipper closing at the back doesn´t have the glorified hook and eyelet (very often considered as a proof of quality, though lots of my cheaply made dresses from clothing chains have these, so I don´t necessarily agree, but I guess it doesn´t harm to have it).

Stav látky a švů byl velmi dobrý. V klíně byla skvrna, ale ocet a soda si s tím nakonec poradily (i když jsem se trochu obávala, jak na to vlna zareaguje, zejména, když cedulka o údržbě varovala, že se oděv má pouze nechávat čistit v čistírně, ale nakonec to naštěstí dopadlo dobře). Z detailů šaty vypadaly neodfláknutě - částečně vypodšívkovaný živůtek (jednobarevnou hnědou polyesterovou látkou), rub pásku mě překvapil, byl vypodšívkovaný jakousi koženou látkou, která se už ale začíná drolit (předchozí majitelé se o ni asi nestarali správně). Úplně super-luxusní kus to není - například zip není ukončem háčkem a očkem (což mnozí považují za ukazatel luxusního oděvu, ačkoliv já tento detail vídám i na obyč šatech z oděvních řetězců, takže s tímto názorem úplně nesouhlasím; určitě však takový detail není na škodu).


The size was a one or two bigger (depending on the cut and brand) than my usual one, but I can manage. Also style-wise - the autumn and winter is coming, so wool dress will be perfect addition to my wardrobe and the plaid design is channeling some nice dark academia aesthetic, so I am very happy with it.

Velikost je o jednu dvě větší než mám (dle střihu a konkrétní značky), ale s tím si umím poradit. Stylově - podzim a zima jsou už skoro tady, takže vlněné šaty se budou hodit, a navíc ve stylu pasujícím do estetiky dark academia, tudíž pro mě dokonalé.


Everything pointed to this being a vintage treasure that was waiting for someone who would recognize its quality and price. The price tag was only 199 CZK.

Sečteno a podtrženo, vše ukazovalo na opravdový vintage poklad, který čekal na někoho, kdo jej docení. Cenovka byla jen 199 Kč.


At home I started the online search (while waiting for the dress to dry after thoroughly washing it and removing the stain)... Here you can find it listed at the Vintage Fashion Guild, looks like this is a traditional British clothing brand and I landed an original 1960s vintage piece.

I also found a very similar listing on Etsy here for 1,769 CZK (just FYI ;)), otherwise I found some other listings from this brand that were cheaper however those were in a very different style, no dark academia brownish plaids ;)

And this is exactly what I like to go to secondhands and thrift shops. To find treasures :)

Doma jsem si trochu zagooglila (zatímco jsem čekala až šaty po pořádném vyprání a odstraňování skvrny uschnou) a našla tuto značku zmíněnou na Vintage Fashion Guild. Zřejmě jde o tradiční britskou značku oděvů a můj šatník se rozšířil o opravdový vintage kus ze 60. let.

Jen pro info, na Etsy jsem objevila podobnou položku za 1769 Kč ;), našla jsem pak další položky od této značky, které vyšly levněji, ale stylem se už hodně lišily, žádná dark academia ;)

A tohle je důvod, proč si ráda zahrabu v secondhandech a v hrabárnách, ráda nacházím poklady :)


vintage find, 1960s Deréta popover, dark academia plaid wool dress, London Fashion secondhand Plzeň, Georgiana Quaint, český blog

vintage find, 1960s Deréta popover, dark academia plaid wool dress, London Fashion secondhand Plzeň, Georgiana Quaint, český blog
pardon my slipper in the frame ;D  | omluvte mou bačkoru ve snímku ;D


Comments