July Instagram life update


July was a month packed with events. At the beginning of July I traveled to Karlovy Vary to enjoy the International Film Festival. I have written more about my experience in this article. It was the 11th time I was there, unbelievable!
Right after my return from Karlovy Vary I traveled to Šumava where we hiked. It has become our tradition to hike there each summer.
Also, after abou two years I rode a bike again. It was in quite a bad state, so Y put my bike in a shape and we were able to bike a bit in forrests. I also got that little basket on the handlebars, yay! I can now adorn it with a few flowers (and put inside a plush dog :D ... I don´t have an alive one, haha... and I still have somewhere the plush dog I played with as a kid that can walk a bit and bark, that would be a treat!).
Červenec byl pro mě hodně akční. Začátkem července jsem vyrazilo do Karlových Varů na Mezinárodní filmový festival. Více jsem se o své návštěvě rozepsala v tomto příspěvku. Letos jsem zde byla již po jedenácté, neuvěřitelné!
Hned po mém návratu z Varů jsem vyrazila na Šumavu, kde jsme vyrazili na tůru. Tato trasa se již pro nás stala takovou malou tradicí.
A nakonec, po dvou letech jsem opět vyrazila na kolo. Bylo už v docela špatném stavu, tak mi jej Y spravil a mohli jsme vyrazit na výlet do lesů. Dokonce jsem dostala košíček na řídítka, jupí! Teď si na něj mohu dát pár květinek (a dovnitř plyšovýho psa :D ... když už nemám živého, haha... a pořád ještě někde mám toho na baterky z dětství, co trochu chodí a štěká, to by byl pohled!).

july instagram update, georgiana quaint, katlovy vary festival, italy lombardy, duomo milan, italian vespa, poodle hen

At the end of July I traveled to Italy and a bit to Switzerland. We traveled through Lombardy round the local lakes, which is very close to Switzerland. This vacation was amazing, although it was very hot there. Even the locals were exhausted by this weather, which calmed me a bit because I was thinking that maybe I am just not built for this weather. You can see quite a lot of pictures from this vacation in my Instagram highlights Italian holiday. I really enjoyed the dinners and the ice-creams I had instead of lunches. The Vespas were everywhere, so my camera was taking one pic after another. On the Isola Madre I med a poodle hen (I don´t know how it is called, but this is how I nicknamed it) and our visit to the Certosa di Pavia is brilliantly summed up by the photo through the keyhole. Yes, it was closed because it was Monday :D I am also sharing this wonderful stained glass from Duomo in Milan. These are the moments that I am so glad that I am carrying around my 55-200 mm lens. These detailed photos justify to me my shoulder pains.
Koncem července jsem se pak vypravila do Itálie a na skok z Itálie do Švýcarska. Cestovali jsme Lombardií kolem místních jezer, což je Švýcarsku velmi blízko. Dovolená to byla úžasná, i když byly pořádné hicy. Dokonce i místní Italové z toho byli vyřízení, což mě trochu uklidnilo, protože jsem si myslela, že na tohle asi fakt nejsem stavěná. Celkem dost fotek z tohoto výletu je k vidění na mém Instagramu v highlights Italian holiday. Hodně jsem si chválila místní večeře a zmrzliny, které jsem měla místo obědů. Vespy byly všudypřítomné, takže můj foťák jen cvakal. Na Isola Madre jsem potkala pudlí slepici (to je název, který jsem jí vymyslela, nevím jak se jmenuje doopravdy) a návštěvu Certosa di Pavia zcela vysthuje fotka skrz klíčovou dírku. Ano, měli zavřeno, protože bylo pondělí :D Sdílím ale i nádhernou vitráž z Milánského Duomo. Toto jsou chvíle, kdy jsem ráda za to, že se tahám s mým objektivem 55-200 mm. Fotky těchto detailů za ta bolavá ramena nakonec stojí.

july instagram update, georgiana quaint, katlovy vary festival, italy lombardy, duomo milan, italian vespa, poodle hen

Comments