Never ending prooojeeect, lalala lalala lalala

Crocheting this shawl is a never ending project for me that begins each winter, because only during the cold months it is bearable for me to touch wool, it is actually quite nice and warming feeling (something I wouldn´t want during heatwaves). I feel a bit sorry that I don´t remember in which year I started it. I should have put a safety pin at the begining of the shawl with this info. I should have actually put a safety pin with the year every time I started to work on it again, just to see how much I made each year (winter).
Háčkování této šály je takový nekončící projekt, který pro mě znovu začíná počátkem každé zimy, protože jen během chladných měsíců se dokáži přimět pracovat s vlnou. Tehdy je to dokonce příjemné, že hřeje (něco, co bych naopak během letních veder nesnesla). Docela mě mrzí, že už si nepamatuji, kdy jsem s jejím háčkováním začala. Asi jsem si měla začátek každé háčkovací sezóny poznačit špendlíkem s daným rokem, abych i viděla, kolik jsem toho za daný rok (zimu) uháčkovala.

crocheting shawl, hygge moments, art project, georgiana quaint
 
Since I am crocheting this only when I am watching a movie or a series, the other day I thought it would actually have be interesting to put a tag with the name of the movie or series that I watched during crocheting it. Yes, it is kinda a gimmick that I would have to get rid of once I would want to wear the shawl, but it would be an interesting memento at the same time. Or it would actually be an interesting art project  to exhibit somewhere. Trust me, this shawl has seen a lot of movies and series already :D
Jelikož háčkuji jen když se dívám na filmy a seriály, tak mě tuhle napadlo, že by bylo zajímavé, kdybych si na šálu přidávala špendlík s papírkem, na kterém by byl název filmu nebo seriálu, na který jsem se při háčkování dívala. Jop, celkem blbost, ale zároveň by to byla zajímavá sbírka. Před nošením bych to musela ze šály odstranit, anebo by to byl umělecký záměr a šála by pak musela být někde na výstavě. Věřte mi, že tahle šála už viděla hodně filmů a seriálů :D

crocheting shawl, hygge moments, art project, georgiana quaint

I think I am actually going to do it now :D
Vlastně si myslím, že s tím začnu aspoň teď :D

crocheting shawl, hygge moments, art project, georgiana quaint

Comments