Vinokilo thrift market at Pragovka

On Saturday I visited Vinokilo pop-up thrift market at Pragovka, a very hipster place with a lovely café and a museum with contemporary art located at a former factory at Kolbenova metro station. I did not really know what to expect from the market, but since I already was in the city and had some time to spare, I wanted to visit.

First of all, this is the case when the clothes is called "vintage" but from what I have seen it is not really "vintage" (What is vintage, retro, second-hand? Check this article.), it is a place where contemporary second-hand clothes is thrifted. So if you´d expect some old vintage pieces, they are rare.

Second of all, which positively surprised me, but when I checked their website, it suddenly made a lot of sense, there was a loooot of shirts for men. Like really a great selection of various materials, colours and patterns. Y was in his element and I did pick some men shirts for myself as well, because I do wear them too on certain occasions. 

Judging the dresses that I saw, they were not really my style, nothing really caught my attention, however it might also be the case that we did not visit the first day, so probably the best pieces were already with their new owners.

To sum this up - if you are after some cool men shirts, this is an event you should not miss!


V sobotu jsem navštívila pop-up hrabárnu Vinokilo v Pragovce, velmi hipsterském místě s krásnou kavárnou a galerií moderního umění v objektu bývalé továrny u stanice metra Kolbenova. Nevěděla jsem, co přesně očekávat, ale když už jsem byla ve městě a měla trochu času, chtěla jsem se podívat.

Za prvé, sice je to nazýváno "vintage", ale nejde o "vintage" oblečení, soudím podle toho, co jsem viděla. (Co je vintage, retro, second-hand? Mrkněte na tento článek.) Prodává se zde spíše současná móda z druhé ruky. Pokud tedy doufáte, že budete vybírat ze skutečně vintage kousků, tak těch najdete pomálu.

Za druhé, což mě pozitivně překvapilo, a poté, co jsem omrkla jejich webovku, tak to dávalo naprosto smysl, je množství pánských košil. Měli opravdu obrovský výběr, různé materiály, barvy, vzory. Y byl ve svém živlu a i já si vybrala nějaké pánské košile, protože je příležitostně také nosím.

Pokud jde o šaty, tak mě upřímně nic nezaujalo, prostě mimo můj styl. Mohlo to být ale i tím, že jsme nepřišli hned na první den, takže to již mohlo být přebrané a nejlepší kousky už byly se svými novými majiteli.

Abych tuto akci shrnula - pokud chcete zajímavé pánské košile, pak byste sem měli vyrazit!

vinokilo pop-up thrift market, pragovka vinokilo, vinokilo pragovka hrabárna, pánské košile second-hand, georgiana quaint
our haul | naše úlovky

vinokilo pop-up thrift market, pragovka vinokilo, vinokilo pragovka hrabárna, pánské košile second-hand, georgiana quaint

vinokilo pop-up thrift market, pragovka vinokilo, vinokilo pragovka hrabárna, pánské košile second-hand, georgiana quaint

Comments