My BLOGmas experience 🎁🎄 BLOGmas: Day 25

Today is 25th December, the Christmas Eve is gone and today the BLOGmas will finish on my blog, though it ended a bit sooner than I intended. It was weird to see so many drafts of future articles in the Blogger dashboard at the end of November. I started preparing the topics at the beginning of November. I think that the worst thing is to come up with the ideas, so it is better to start early (I know how I felt when doing the VLOGmas last year without having much prepared in advance). Also, once I wrote down two or three BLOGmas ideas my mind got into creative mode and I was able to come up with more ideas on the spot and also the basic points of each article.
Dneska je 25. prosince, Štědrý den je za námi a tím i BLOGmas na mém blogu, ačkoliv BLOGmas u mě tak trochu skončily dříve než jsem plánovala. Bylo zvláštní vidět tolik konceptů článků v Bloggeru koncem listopadu. Témata článků jsem začala plánovat začátkem listopadu. Myslím, že nejsložitější bylo přijít s tématy, o kterých bych psala, takže doporučuji začít s přípravou brzy (vím, jak jsem vloni měla problém přijís s tématy na VLOGmas na poslední chvíli, protože jsem si nic předem nepřipravila). Ale jakmile jsem přišla na dva tři nápady, začala jsem jich sypat na papír více, a dokonce i základní osnovu článků, protože mě to přepnulo do kreativního modu.



I was able to publish an article each day till about the middle of the BLOGmas, then it started to fold up because the events I planned to write about happened in a bit different time than I predicted and the last few articles was about things that I did like one day before or on the Christmas Eve. So I didn´t really think through the timeline for this when planning out the topics :D Another disadvantage is the topic of Christmas that should be abided to, it is kinda not flexible, because sometimes I felt like writing about some current topic, but it did not fit in the Christmas theme of BLOGmas. Well, I hope you enjoyed at least those articles I published and I hope you had amazing Christmas!
Až do poloviny BLOGmas se mi dařilo každý večer jeden článek publikovat, pak se mi to začalo rozpadat pod rukama, protože jsem si sice vymyslela články, ale ty aktivity, o kterých jsem měla psát, se děly až později v měsíci, než jsem předem odhadovala. Takže pro příště si to chce dát trochu více pozor na časový rozvrh a počítat se změnami na poslední chvíli :D Další nevýhodou BLOGmas je jejich zaměření na vánoční témata, což je trochu neflexibilní, když jsem chtěla napsat článek na aktuální téma, které by se však jaksi do celku BLOGmas nehodilo. No, každopádně doufám, že se vám některé z publikovaných článků líbily a hlavně, že jste měli skvělé Vánoce!


1
Decorations
2
Advent calend.
3
Gift shopping
4
Xmas events
5
Vlogmas
6
Fragrances
7
Movies
8
Dyzajn Market
9
Praha
Xmas TV ads
Relax!
Xmas specials
Plzeň
Music
Hořovice castle
Books
Xmas wreaths
CZ traditions
Pařížská
20
Happy solstice!
22
23
24

Xmas outfit

blogmas 2018, blogmas experience, georgiana quaint, christmas

Comments